måndag 12 december 2011

Jul i vårt hus



Tjejerna gjorde varsitt pepparkakshus förra veckan. När man har gjort ett pepparkakshus så måste man få smaka på det. Äldsta smakade inte, det ska stå till åtminstone julafton. Mellersta smakade ett hörn av taket. Yngsta...


Hon smakade lite mer än så. I dagsläget så ligger hennes pepparkaks"hus" och vilar på takstolarna, inväntar på dödsstöten.

När jag ser på bilderna här ovan, som är tagna med min mobil, så känns det som att något saknas. Skärpa kanske... Inte så konstigt, mobilen är hela 3 år gammal! En antikvitet börjar den bli. Sen så har jag tappat den i betonggolvet på jobbet några gånger. En gång har jag tappat den i gruset utanför stallet. Mer än halva skärmen är sprucken. Jag får dra mycket försiktigt över skärmen för att slippa glasskärvor i fingret. Jag måste lägga håret mellan telefonen och örat när jag ska tala i den för att inte skära mig. Hör du det Tomten??

Inga kommentarer: