onsdag 14 mars 2012

70-tals täcke


Jag har två täcken från när jag var liten. Ett är, det på bilden ovan, brunt och det andra är beige. Jag fullkomligt älskar dem! De påminner om barndom och de är mjuka och lätta och varma men inte för varma... De börjar dock bli gamla...(OBS!! Gamla på tal om täcken, inte gammalt om man tänker på såna som mig som är född på 70-talet!) ;)

De börjar gå sönder lite här och där, särskilt det bruna. Nu letar jag med ljus och lykta efter passande tyg att laga det med. Har du en tygbit liggande? Eller kan du tipsa mig om vart jag kan hitta det? Hör av dig så jag kan rädda mitt täcke!!

2 kommentarer:

Lantmätarvillan sa...

Drömde inatt att jag försökte hitta ett gammeldags tyg till ditt täcke på loppis....
Ja vad säger man.

Och appropå loppis så är det Sunderbyn jag menar. Några få timmar av kaos och jag har tänkt halvera bohaget typ. Jag säter ned i lådan och maken tar upp... Lite ineffektivt måste jag säga.

Anonym sa...

skicka hit ett täcke, det är ju magiskt vilka barndomskänslor jag får av att se det där tyget!

hoppas du hittar nåt tyg, kram!

haha, kul inre syn jag har nu, av maken som plockar upp bakom ryggen på frun ;)