tisdag 6 mars 2012

Vårkänslor vs. vintervitt

Jag sitter och kollar in bloggar, många skriver om vårtecken och solen som skiner och blommor som börjat titta fram lite här och var. Underbart! Men för mig stämmer det inte riktigt förstås. Längst ner i inlägget finns två bilder som jag fotade i söndags. Det är så det ser ut, massor av snö. Solen skiner, det är jag innerligt tacksam för! (förutom att den är så låg att det obarmhärtigt lyser in genom fönstren och visar upp allt damm...) Blommor finns, någonstans där under snön. Jag har några i rabatten som sticker upp ovanför snön till och med men de är inte värst våriga, jag skulle nog beskriva dem mer som...ja, döda... Så det kändes inte som någon större idé att fota dem.

Mina våriga bilder nedan är snart ett år gamla, från då vi i april ifjol besökte Zürich. Fast det var knappast vår heller, det var otroligt varmt och skönt så jag kallar det nog för vårsommar ändå ;)



Och tillbaka till verkligheten...såhär är det utanför fönstret! Snö snö snö och snö. Och sol! Och på bilden, vårt lilla 10-veckors monster. Orsaken till att vi måste springa ut åtminstone tjugo gånger om dagen. Han orsakar också att det går ungefär tre gånger så mycket toalettpapper än det vanligtvis gör... Tur för honom att han är så väldigt söt! ;)






1 kommentar:

Anonym sa...

vilket gulligt monster, men jag orkar nog ändå inte springa ut 20 gånger om dagen, härligt att du bloggar - du är bäst!

kram